- Szczegóły
- Udostępniony przez: Jacek Trelka
- Wytworzony przez: Wójt Gminy Mirów (Wójt)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
- Poprawiono:
Informacje ogólne
- Szczegóły
- Udostępniony przez: -
- Wytworzony przez: - (-)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
- Poprawiono:
- Szczegóły
- Udostępniony przez: -
- Wytworzony przez: - (-)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
Przypominamy, że osoby w trudnej sytuacji mogą znaleźć nieodpłatną, profesjonalną pomoc w jednym z 1500 punktów w całej Polsce.
Gmina Mirów oferuje taką pomoc osobom potrzebującym w każdą środę w godzinach 7.15 - 11.15
Zapisy - telefon 48 617 70 96
Kto może otrzymać pomoc?
- Każda osoba w trudnej sytuacji życiowej w każdej życiowej sprawie, w tym między innymi w sprawach majątkowych, socjalnych, mieszkaniowych, konsumenckich, rodzinnych, czy pracowniczych;
- Osoby samozatrudnione – osoby prowadzące jednoosobową działalność gospodarczą (niezatrudniające pracowników przez minimum 12 miesięcy) mogą liczyć na pomoc również z wnioskami do ZUS, Urzędu Skarbowego, Urzędu Pracy.
Co otrzymasz zgłaszając się do punktu?
- Profesjonalną pomoc prawnika, wykwalifikowanego doradcy, mediatora;
- Informację o twoich prawach i obowiązkach w danej sytuacji;
- Wskazanie sposobu rozwiązania twojego problemu prawnego;
- Pomoc w sporządzeniu pism i wniosków.
Gdzie szukać pomocy?
- Przez internet: na stronie www.np.ms.gov.pl;
- Przez telefon: numer telefonu najbliższego punktu pomocy znajdziesz na stronie internetowej twojej gminy lub starostwa powiatowego.
Bezpłatna pomoc jest skierowana do osób, które nie są w stanie ponieść kosztów pomocy odpłatnej.
W Powiecie Szydłowieckim w 2023 roku funkcjonują dwa punkty nieodpłatnej pomocy prawnej, w których świadczona jest bezpłatna pomoc prawna oraz poradnictwo obywatelskie.
W Punkcie nr 1 mieszczącym się w budynku Starostwa Powiatowego w Szydłowcu przy ul. Kościuszki 170 pomoc prawna świadczona jest przez radców prawnych oraz adwokatów wg poniższego harmonogramu:
Adwokat Jacek Adamczyk:
w okresie od 01.01.2023 r. do 30.06.2023 r. (I półrocze 2023 r.) w dniach i godzinach:
we wtorki od godz. 14.00 do godz. 18.00
w środy od godz. 14.00 do godz. 18.00
w piątki od godz. 8.00 do godz. 12.00
w okresie od 01.07.2023 r. do 31.12.2023 r. (II półrocze 2023 r.) w dniach i godzinach:
w środy od godz. 14.00 do godz. 18.00
w piątki od godz. 8.00 do godz. 12.00
Radca Prawny Joanna Waluszewska-Grzesińska:
w okresie od 01.01.2023 r. do 30.06.2023 r. (I półrocze 2023 r.) w dniach i godzinach:
w poniedziałki od godziny 9.00 do 13.00
w czwartki od godziny 9.00 do 13.00
w okresie od 01.07.2023 r. do 31.12.2023 r. (II półrocze 2023 r.) w dniach i godzinach:
w poniedziałki od godz. 9.00 do 13.00
we wtorki od godz. 14.00 do 18.00
w czwartki od godz. 9.00 do 13.00
Punkt nr 2 prowadzony jest przez organizację pozarządową pn. Fundacja Instytut Spraw Publicznych z siedzibą w Radomiu, ul. Zegara Słonecznego 2/1, 26-600 Radom wg. poniższego harmonogramu:
- poniedziałek od godz. 8.00 – 12.00 przy ul. Szkolnej 8 w Orońsku
- wtorek od godz. 7.30 – 11.30 przy ul. Niepodległości 5 w Jastrzębiu
- środa od godz. 7.15 – 11.15 w Mirowie Starym 27
- czwartek od godz. 7.30 – 11.30 przy ul. Kilińskiego 12 w Szydłowcu
- piątek od 7.30 – 11.30 przy ul. Czachowskiego 45 w Chlewiskach
Zapisy na porady prawne prowadzone są od poniedziałku do piątku w godz. od 7.30 do 15.30 pod nr tel. (48) 617-70-96
Kto może skorzystać z nieodpłatnej porady prawnej/obywatelskiej?
Nieodpłatna pomoc prawna i nieodpłatne poradnictwo obywatelskie przysługują osobie uprawnionej, która nie jest w stanie ponieść kosztów odpłatnej pomocy prawnej, w tym osobie fizycznej prowadzącej jednoosobową działalność gospodarczą niezatrudniającą innych osób w ciągu ostatniego roku.
Na czym polega nieodpłatna pomoc prawna?
Nieodpłatna pomoc prawna obejmuje:
- Poinformowanie osoby uprawnionej o obowiązującym stanie prawnym oraz przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach, w tym w związku z toczącym się postępowaniem przygotowawczym, administracyjnym, sądowym lub sądowo-administracyjnym.
- Wskazanie osobie uprawnionej sposobu rozwiązania jej problemu prawnego.
- Sporządzenie projektu pisma w sprawach, o których mowa w pkt 1 i 2, z wyłączeniem pism procesowych w toczącym się postępowaniu przygotowawczym lub sądowym i pism w toczącym się postępowaniu sądowoadministracyjnym,
- Sporządzenie projektu pisma o zwolnienie od kosztów sądowych lub ustanowienie pełnomocnika z urzędu w postępowaniu sądowym lub ustanowienie adwokata, radcy prawnego, doradcy podatkowego lub rzecznika patentowego w postępowaniu sądowo-administracyjnym oraz poinformowanie o kosztach postępowania i ryzyku finansowym związanym ze skierowaniem sprawy na drogę sądową.
Zakres nieodpłatnej pomocy prawnej:
Prawo pracy, ubezpieczenia społeczne, przygotowanie do rozpoczęcia działalności gospodarczej, prawo karne, prawo administracyjne, prawo cywilne, prawo rodzinne, prawo podatkowe.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje:
Działania dostosowane do indywidualnej sytuacji osoby uprawnionej, zmierzające do podniesienia świadomości tej osoby o przysługujących jej uprawnieniach lub spoczywających na niej obowiązkach oraz wsparcia w samodzielnym rozwiązywaniu problemu, w tym, w razie potrzeby, sporządzenie wspólnie z osobą uprawnioną planu działania i pomoc w jego realizacji. Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje w szczególności porady dla osób zadłużonych i porady z zakresu spraw mieszkaniowych oraz zabezpieczenia społecznego.
Nieodpłatne poradnictwo obywatelskie obejmuje również nieodpłatną mediację.
Nieodpłatna mediacja obejmuje:
- Poinformowanie osoby uprawnionej o możliwościach skorzystania z polubownych metod rozwiązywania sporów, w szczególności mediacji oraz korzyściach z tego wynikających;
- Przygotowanie projektu umowy o mediację lub wniosku o przeprowadzenie mediacji;
- Przygotowanie projektu wniosku o przeprowadzenie postępowania mediacyjnego w sprawie karnej;
- Przeprowadzenie mediacji;
- Udzielenie pomocy w sporządzeniu do sądu wniosku o zatwierdzenie ugody zawartej przed mediatorem.
Nieodpłatna mediacja nie obejmuje spraw, w których sąd lub inny organ wydały postanowienie o skierowaniu sprawy do mediacji lub postępowania mediacyjnego oraz zachodzi uzasadnione podejrzenie, że w relacji stron występuje przemoc.
Możliwość wyrażenia opinii o uzyskanym świadczeniu
Osoby uprawnione do uzyskania nieodpłatnej pomocy prawnej lub uzyskania świadczenia nieodpłatnego poradnictwa obywatelskiego mają możliwość wyrażenia opinii o udzielonej pomocy:
- telefonicznie pod nr (48) 617-70-22
- e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
- listownie wysyłając na adres: Starostwo Powiatowe w Szydłowcu, pl. M. Konopnickiej 7, 26-500 Szydłowiec
- Szczegóły
- Udostępniony przez: -
- Wytworzony przez: - (-)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
- Poprawiono:
Nieodpłatna Pomoc Prawna - Urząd Gminy Mirów w każdą środę w dogdzinach od 7.15 do 11.15
- Szczegóły
- Udostępniony przez: -
- Wytworzony przez: - (-)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
- Szczegóły
- Udostępniony przez: Jacek Trelka
- Wytworzony przez: Usługi Geodezyjne Sławomir Kluczewski (Geodeta)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirowie ogłasza nabór kandydatów na stanowisko Asystenta rodziny
1. Nazwa i adres jednostki:
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej, Mirów Stary 27, 26-503 Mirów Stary
2. Określenie stanowiska:
Asystent rodziny
3. Rodzaj zatrudnienia:
Umowa o pracę w wymiarze 1/2 etatu, w systemie zadaniowego czasu pracy
4. Określenie wymagań związanych ze stanowiskiem:
Asystentem rodziny może być osoba, która
a) posiada:
- wykształcenie wyższe na kierunku pedagogika, psychologia, socjologia, nauki
o rodzinie lub praca socjalna lub - wykształcenie wyższe na dowolnym kierunku uzupełnione szkoleniem z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub studiami podyplomowymi obejmującymi zakres programowy szkolenia określony na podstawie art. 12 ust. 3 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r.
o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej (tj.Dz.U. z 2020 r. poz. 821 )
i udokumentuje co najmniej roczny staż pracy z dziećmi lub rodziną lub - c) wykształcenie średnie i szkolenie z zakresu pracy z dziećmi lub rodziną, a także udokumentuje co najmniej 3-letni staż pracy z dziećmi lub rodziną;
Zakres programowy szkolenia, o którym mowa wyżej został określony w rozporządzeniu Ministra Pracy i Polityki Społecznej z dnia 9 grudnia 2011 r. w sprawie szkoleń na asystenta rodziny (Dz. U. z 2011 r. Nr 272 poz. 1608)
b) nie jest i nie była pozbawiona władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest jej zawieszona ani ograniczona;
c) wypełnia obowiązek alimentacyjny - w przypadku gdy taki obowiązek w stosunku do niej wynika z tytułu egzekucyjnego;
d) nie była skazana prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe;
e) posiada obywatelstwo polskie;
f) posiada pełną zdolność do czynności prawnych oraz korzysta z pełni praw publicznych;
- wymogi pożądane:
- znajomość regulacji prawnych z zakresu : wspierania rodziny i systemu pieczy zastępczej, pomocy społecznej, przeciwdziałania przemocy w rodzinie , wychowania
w trzeźwości i przeciwdziałania alkoholizmowi, przeciwdziałania narkomanii, przepisów o ochronie danych osobowych ,ustawy o pomocy społecznej - wysoka kultura osobista
- znajomość obsługi komputera i programów biurowych
- umiejętność prowadzenia pracy z klientem, w szczególności z klientem trudnym, odporność na stres
- wiedza i doświadczenie w zakresie prawidłowego funkcjonowania rodziny,
- znajomość lokalnego środowiska oraz umiejętność nawiązywania współpracy z innymi jednostkami i instytucjami,
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy , kreatywność
- umiejętność zachowania bezstronności w kontakcie z rodziną,
- nieposzlakowana opinia,
- umiejętność pracy w grupie,
- Prawo jazdy kategorii B i możliwość użytkowania samochodu osobowego do celów służbowych.
Zakres zadań wykonywanych na stanowisku:
- opracowanie i realizacja planu pracy z rodziną we współpracy z członkami rodziny i w konsultacji z pracownikiem socjalnym;
- udzielanie pomocy rodzinom w poprawie ich sytuacji życiowej, w tym w zdobywaniu umiejętności prawidłowego prowadzenia gospodarstwa domowego;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów socjalnych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów psychologicznych;
- udzielanie pomocy rodzinom w rozwiązywaniu problemów wychowawczych z dziećmi;
- wspieranie aktywności społecznej rodzin;
- motywowanie członków rodzin do podnoszenia kwalifikacji zawodowych;
- udzielanie pomocy w poszukiwaniu, podejmowaniu i utrzymywaniu pracy zarobkowej;
- motywowanie do udziału w zajęciach grupowych dla rodziców, mających na celu kształtowanie prawidłowych wzorców rodzicielskich i umiejętności psychospołecznych;
- udzielanie wsparcia dzieciom, w szczególności poprzez udział w zajęciach psychoedukacyjnych;
- podejmowanie działań interwencyjnych i zaradczych w sytuacji zagrożenia bezpieczeństwa dzieci i rodzin;
- prowadzenie indywidualnych konsultacji wychowawczych dla rodziców i dzieci;
- prowadzenie dokumentacji dotyczącej pracy z rodziną;
- dokonywanie okresowej oceny sytuacji rodziny, nie rzadziej niż co pół roku;
- monitorowanie funkcjonowania rodziny po zakończeniu pracy z rodziną;
- sporządzanie, na wniosek sądu, opinii o rodzinie i jej członkach;
- współpraca z jednostkami administracji rządowej i samorządowej, właściwymi organizacjami pozarządowymi oraz innymi podmiotami i osobami specjalizującymi się w działaniach na rzecz dziecka i rodziny;
- współpraca z zespołem interdyscyplinarnym lub grupą roboczą lub innymi podmiotami, których pomoc przy wykonywaniu zadań uzna za niezbędną.
5. Wymagane dokumenty:
- CV; List motywacyjny – pisane odręcznie
- Kserokopie dokumentów potwierdzających wykształcenie oraz przebieg pracy zawodowej;
- Oświadczenie o niekaralności;
- Oświadczenie o stanie zdrowia pozwalające na wykonywanie pracy na stanowisku asystenta rodziny;
- Oświadczenie o pełnej zdolności do czynności prawnych oraz o posiadaniu pełni praw publicznych;
- Oświadczenie o niekaralności za przestępstwo popełnione umyślnie lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- Oświadczenie, że kandydat nie jest i nie był pozbawiony władzy rodzicielskiej oraz władza rodzicielska nie jest mu zawieszona ani ograniczona;
- Oświadczenie, że kandydat wypełnia obowiązek alimentacyjny – w przypadku gdy taki obowiązek został na niego nałożony na podstawie tytułu wykonawczego pochodzącego lub zatwierdzonego przez sąd;
- Oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby postępowania rekrutacyjnego o następującej treści: „Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych dla potrzeb niezbędnych do realizacji procesu rekrutacji, zgodnie z rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/ WE(RODO) oraz ustawy z dnia 10 maja 2018r. o ochronie danych osobowych (tj. Dz. U. z 2019 r. poz. 1781),
6. Termin i miejsce składania dokumentów:
Wymagane dokumenty aplikacyjne należy składać :
- bezpośrednio w Ośrodku Pomocy Społecznej w Mirowie,
w nieprzekraczalnym terminie do 28.12.2020r. do godziny 12,00. Dokumenty, które wpłyną do Ośrodka po upływie wyżej określonego terminu nie będą rozpatrywane.
Kandydaci spełniający wymagania formalne zostaną telefonicznie powiadomieni o terminie rozmowy kwalifikacyjnej.
7. Informacje dodatkowe:
- Praca asystenta rodziny będzie wykonywana w ramach stosunku pracy w systemie zadaniowego czasu pracy. Oznacza to pracę także w godzinach popołudniowych i w dni ustawowo wolne od pracy.
- Asystent rodziny prowadzi pracę z rodziną w miejscu jej zamieszkania lub w miejscu wskazanym przez rodzinę.
- Praca asystenta rodziny nie może być łączona z wykonywaniem obowiązków pracownika socjalnego na terenie gminy, w której praca ta jest prowadzona.
- Asystent rodziny nie może prowadzić postępowań z zakresu świadczeń realizowanych przez gminę.
- Oferowane stanowisko pracy nie jest stanowiskiem urzędniczym w związku z czym nie ma zastosowania procedura naboru i rozstrzygnięcia konkursowego.
Informacje dodatkowe można uzyskać pod numerem telefonu 48 628 38 89 wew. 23
Kierownik GOPS
Agnieszka Minda
- Szczegóły
- Udostępniony przez: -
- Wytworzony przez: - (-)
- Udostępniony:
- Wytworzony:
- Poprawiono:
I. FORMA ZATRUDNIENIA:
Umowa o pracę w pełnym wymiarze czasu pracy na czas określony.
Planowany termin zatrudnienia: 02.01.2023 r.
II. WYMAGANIA NIEZBĘDNE:
- wykształcenie niezbędne do wykonywania zawodu pracownika socjalnego zgodnie z art.116
i art. 156 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz.U. z 2021 r. poz. 2268) tj.:
- posiadanie dyplomu ukończenia kolegium pracowników służb społecznych
lub
- ukończenie studiów wyższych na kierunku praca socjalna
lub
- do 31 grudnia 2013 r. ukończenie studiów wyższych o specjalności przygotowującej do zawodu pracownika socjalnego na jednym z kierunków: pedagogika, pedagogika specjalna, politologia, polityka społeczna, psychologia, socjologia, nauki o rodzinie
- ukończone studia wyższe przed dniem 1 maja 2004 r. na kierunkach: pedagogika, psychologia, politologia lub socjologia w okresie 3,5 roku od dnia wejścia w życie ustawy tj. od 1 maja 2004 r .
- obywatelstwo polskie;
- pełna zdolność do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych;
- stan zdrowia pozwalający na zatrudnienie na stanowisku pracownika socjalnego;
- niekaralność za przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego popełnione umyślnie oraz za przestępstwa skarbowe;
- nieposzlakowana opinia;
- znajomość przepisów ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej, ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego, innych ustaw i rozporządzeń związanych
z pracą na stanowisku pracownika socjalnego; - dobra znajomość obsługi komputera;
- prawo jazdy kat. B.
III. WYMAGANIA DODATKOWE:
- mile widziane doświadczenie zawodowe ( praktyka, staż ) z zakresu prowadzonej pracy socjalnej;
- umiejętność skutecznego komunikowania się;
- umiejętność pracy zespołowej i organizowania pracy własnej;
- samodzielność w działaniu oraz wykazywanie własnej inicjatywy;
- zaangażowanie;
- bezkonfliktowość, umiejętność współdziałania i współpracy;
- sumienność, uczciwość, odpowiedzialność.
IV. ZAKRES WYKONYWANYCH ZADAŃ NA STANOWISKU:
- praca socjalna;
- dokonywanie analizy i oceny zjawisk, które powodują zapotrzebowanie na świadczenia z pomocy społecznej oraz kwalifikowanie do uzyskania tych świadczeń;
- udzielanie interesantom niezbędnych informacji w sprawach z zakresu pomocy społecznej;
- opracowywanie projektów socjalnych;
- przeprowadzanie wywiadów środowiskowych:
- pobudzanie aktywności i inspirowanie działań samopomocowych w zaspokajaniu niezbędnych potrzeb życiowych osób, rodzin, grup i środowisk społecznych;
- inicjowanie nowych form pomocy osobom i rodzinom mającym trudną sytuację życiową oraz inspirowanie powołania instytucji świadczących usługi służące poprawie sytuacji takich osób i rodzin;
- współpraca z instytucjami, organizacjami pozarządowymi i stowarzyszeniami działającymi na rzecz społeczności lokalnej;
- opracowywanie projektów decyzji administracyjnych z zakresu pomocy społecznej, z zakresu stwierdzania prawa do świadczeń zdrowotnych o których mowa w art.54 ustawy o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych;
- obsługa systemu informatycznego POMOST w zakresie rejestracji wniosków i wprowadzania wywiadów środowiskowych oraz weryfikowanie danych dotyczących osób ubiegających się
o świadczenia z pomocy społecznej; - udział w opracowywaniu i realizacji gminnej strategii rozwiązywania problemów społecznych, ze szczególnym uwzględnieniem programów pomocy społecznej, profilaktyki i rozwiązywania problemów alkoholowych i innych, których celem jest integracja osób i rodzin z grup szczególnego ryzyka;
- praca w zespole interdyscyplinarnym do spraw przeciwdziałania przemocy w rodzinie;
- praca z rodziną, o której mowa w ustawie o wspieraniu rodziny i systemie pieczy zastępczej;
- przygotowywanie danych do opracowywania planów i sprawozdań merytorycznych;
- sporządzanie sprawozdań wynikających z zakresu zadań;
- archiwizowanie dokumentów w zakresie swojego stanowiska
V. WYMAGANE DOKUMENTY:
- życiorys (CV) z przebiegiem nauki i pracy zawodowej;
- kwestionariusz osobowy dla osoby ubiegającej się o zatrudnienie,
- list motywacyjny;
- kopie dokumentów potwierdzających wymagane wykształcenie
- kopie świadectw pracy lub innych dokumentów potwierdzających doświadczenie zawodowe;
- kopie innych dodatkowych dokumentów o posiadanych kwalifikacjach i umiejętnościach;
- oświadczenie kandydata o pełnej zdolności do czynności prawnych i korzystania z pełni praw publicznych;
- oświadczenie kandydata o niekaralności za umyślne przestępstwo ścigane z oskarżenia publicznego lub umyślne przestępstwo skarbowe;
- oświadczenie o stanie zdrowia pozwalającym na zatrudnienie na danym stanowisku;
- oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych na potrzeby związane z ogłoszonym naborem.
VI. TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:
Wymagane dokumenty należy składać osobiście w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mirowie, Mirów Stary 27, lub przesłać pocztą na adres: Mirów Stary 27, 26-503 Mirów Stary, w kopercie z dopiskiem „Nabór na stanowisko Pracownik Socjalny” w terminie do 23.12.2022 r. do godziny 1200 (decyduje data wpływu do ośrodka).
Dodatkowe informacje można uzyskać w siedzibie Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mirowie lub pod numerem tel. 48 628 38 89 wew. 23.
VII. POSTANOWIENIA KOŃCOWE:
- złożenie oferty nie powoduje żadnych zobowiązań wobec stron;
- oferty niekompletne lub które wpłyną po wyżej wymienionym terminie nie będą rozpatrywane
i zostaną zwrócone nadawcy;
Kierownik
Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej
w Mirowie Starym
Agnieszka Minda
- Szczegóły
- Udostępniony przez: -
- Wytworzony przez: - (-)
- Udostępniony:
- Wytworzony: